Bevolking

SCHEPEN : Boris DILLIES
Tel : 02/348.67.71
Fax : 02/343.33.14
E-mail: bevolking@ukkel.brussels
De dienst Bevolking houdt zich bezig met het beheer van de bevolkingsregisters.
Het bestand vermeldt de informatie over de personen die hun hoofdverblijfplaats in de gemeente gevestigd hebben.
Elke adreswijziging van de inwoners wordt erin opgenomen.
Nieuw e-mailadres voor uw adreswijziging :
Voor Belgische burgers en Buitenlandse burgers in bezit van een verblijfsvergunning E+, F+, C of D :
adres.bevolking@ukkel.brussels
De bevolkingsregisters dienen niet enkel om de kiezerslijst samen te stellen maar ook om de identiteit van de burgers vast te stellen.
De dienst Burgerlijke Stand bevindt zich in het Gemeentehuis, Jean Vander Elstplein 29 en is voor het publiek toegankelijk van maandag tot vrijdag van 8u30 tot 15u.
De diensten Bevolking-Reispassen verzekeren een avonddienst op donderdag van 15u tot 19u.
Er zijn bankautomaten geplaatst zodat de burgers hun administratieve documenten onmiddellijk met hun bankkaart (Bancontact) kunnen betalen.
EENSLUIDEND VERKLAARD AFSCHRIFT
Het eensluidend verklaren van documenten is geen wettelijke verplichting, geen enkele tekst legt de burgemeester op om documenten voor privédoeleinden eensluidend te verklaren. Het eensluidend verklaren van diploma's is enkel een dienst verleend aan de burgers.
De burgemeester of zijn afgevaardigde medewerkers mogen geen gelijkvormige afschriften van identiteitskaarten of rijbewijzen afleveren. De gemeente kan de persoon in kwestie echter steeds een afschrift uit het bevolkingsregister geven dat bewijst dat die persoon eigenaar is van zo'n document.
Authentieke aktes (van de burgerlijke stand, vonnis of arrest, notariële akte) kunnen ook niet eensluidend verklaard worden. Enkel de autoriteit die zo'n document uitgeschreven heeft, kan er een kopie van opmaken.