Banner van de pagina Vragen over water - waterbellen
Wijziging van de openingsuren van het Administratief Centrum in de zomer

De permanentie op donderdagavond wordt geschrapt:

  • Van 7 juli tot 18 augustus 2022 aan de loketten van de dienst Stedenbouw (raadpleging van openbare onderzoeken);
  • Van 14 juli tot 18 augustus 2022 aan de loketten van dienst Bevolking.

Vragen over water (FAQ)

Met welke tips kunt u water besparen? Wat is de "hardheid" van water? Welke gemeentelijke premies kan ik verkrijgen? Wij hebben een aantal vragen over water voor u op een rijtje gezet. 


Met welke tips kunt u water besparen?

Om in alle omstandigheden water te besparen, vindt u hierna enkele infofiches die u kunt raadplegen en downloaden:

Water besparen en beheren op het perceel. 
Klik op de titels van de afbeelding om een pdf te openen die u meer informatie zal geven.

 

Bovenaan de pagina


Hoe een waterlek melden? 

  • Ga na of er werkzaamheden worden uitgevoerd in de buurt (openbaar wegennet of privé-/openbare eigendom), de contactgegevens noteren van de verantwoordelijke, hem of haar het probleem melden als hij of zij aanwezig is.
  • Bellen naar de ombudsman als het gaat om een werf van Vivaqua: 02 518 85 24.
  • Bellen naar de Sector Lusambo van Vivaqua als het gaat om een andere werf of als er geen is: 02 518 87 06. 

Bovenaan de pagina


Wat is de "hardheid" en de samenstelling van het water?

Om alles te weten over de "hardheid" van het water in het algemeen en die van u in het bijzonder, kunt u de pagina’s van Vivaqua raadplegen: 

Bovenaan de pagina


Op welke gemeentelijke premies heb ik recht? 

De gemeente reikt premies uit die specifiek betrekking hebben op water: 

Bovenaan de pagina


Milieu

Adres
Stallestraat 77
Open van maandag tot vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur en van 14.00 tot 16.30 uur

Telefoon
02/605.13.50

E-mail
milieu@ukkel.brussels