U vreest een inbraak of u bent er het slachtoffer van geweest? De dienst Preventie is er voor u, in het bijzonder zijn cel Diefstalpreventie. Dit team heeft als opdracht de bevolking, de handelszaken maar ook de openbare instellingen te begeleiden bij de beveiliging van hun goederen. Deze behandelt problemen zoals inbraken, diefstal van fietsen en auto’s en diefstal in auto's.
De preventieadviseur geeft zijn mening en advies over meerdere zaken:
- diagnose van de sterke/zwakke punten van uw woning : naast deze diagnose geeft de adviseur objectief en onafhankelijk advies over de beveiliging ervan;
Neem contact op met onze dienst om een afspraak te maken.
Wacht niet tot een inbreuk om een beroep te doen op de Preventiedienst.
- organiseren van acties en van sensibiliserings- en diefstalpreventiecampagnes in samenwerking met de gemeenschapswachten en de externe partners (politie, dienst informatie, dienst mobiliteit, ... );
- advies in het kader van Buurtinformatienetwerken;
- behandeling van aanvragen voor beveiligingspremies.
Beveiligingspremies
Elke gedomicilieerde bewoner, eigenaar van een woning in de gemeente Ukkel kan een beveiligingspremie krijgen om de kosten voor de beveiliging van zijn woning te dekken. Voor meer informatie, raadpleeg de pagina beveiligingspremie.
Beveiligingspremie |
---|
Voor wie? |
Voor eigenaars of huurders van een woning in Ukkel |
---|
Bedrag van de premie |
50 % van de investering met een maximum van € 400 vanaf 1 januari 2021
|
---|
Welke werken? |
Anti-inbraakmaatregelen, met uitzondering van technologische maatregelen (alarm, camera’s, …)
|
---|
Voorwaarden?
|
Dat het belastbaar inkomen van alle leden van het gezin waarvan de aanvrager deel uitmaakt niet hoger ligt dan € 75.767,47, opgetrokken:
- Met 1 persoon ten laste tot € 82.838,37;
- Met 2 personen ten laste tot € 86.374,63;
- Met 3 of meer personen ten laste tot € 86.374,63, verhoogd met € 3.536,26 per bijkomende persoon.
De beoogde bedragen zijn gekoppeld aan de consumptieprijzenindex die gepubliceerd werd voor december 2022. Ze worden jaarlijks in januari aangepast op basis van de index van de consumptieprijzen van de maand december die voorafgaat aan de aanpassing.
De premieaanvraag mag slechts een keer per jaar ingediend en toegekend worden voor dezelfde woning.
|
---|
Procedure? |
1. Bezoek van een erkende diefstalpreventieadviseur van politiezone 5342 om de conformiteit van de werken te bevestigen (op afspraak via 02/605.13.33).
2. Versturen van de aanvraag tot toekenning van premies binnen 3 maanden volgend op de factuurdatum van de werken.
De aanvraag moet per aangetekende brief verzonden worden naar het college van burgemeester en schepenen (Preventiedienst), Stallestraat 77 te 1180 Ukkel of online op Website van Irisbox.
|
---|
Contact