Wijziging van de openingsuren van het Administratief Centrum in de zomer

De permanentie op donderdagavond wordt geschrapt:

  • Van 10 juli tot 14 augustus 2025 aan de loketten van de dienst Stedenbouw (raadpleging van openbare onderzoeken);
  • Van 10 juli tot 21 augustus 2025 aan de loketten van dienst Bevolking.

De gemeentediensten enkel beschikbaar op afspraak

Ingediend op wo 25/03/2020

Sommige gemeentediensten zijn enkel beschikbaar op afspraak (online of telefonisch).

Online een afspraak maken

    • Zorg er bij het boeken van uw afspraak voor dat u de juiste optie kiest voor uw aanvraag
      • Inlichtingen
        Het loket "Inlichtingen" beantwoordt uw vragen en geeft u eerstelijnsinformatie (werken onderworpen aan of vrijgesteld van een vergunning, stedenbouwkundige voorschriften, wetgevingen, bestemmingswijzigingen …).

      • Indiening vergunning
        Het loket "Indienen vergunning" verwelkomt u om uw papieren documenten voor de indiening van een nieuwe stedenbouwkundige vergunning of aanvullende/wijzigende documenten te ontvangen.

      • Afhalen vergunning (zonder afspraak)
        Voor het afhalen van een vergunning is de dienst Stedenbouw zonder afspraak geopend, van maandag tot vrijdag, van 8.30 tot 12 uur. Vergeet niet om u te registreren aan de kiosk ter plaatse om uw aankomst aan te geven.

      • Archieven raadplegen
        Het loket "Archieven raadplegen" kunt u de bouwvergunningen raadplegen. Geef bij het maken van uw afspraak het(de) adres(sen) van de betrokken goederen op in het vak "Eventuele opmerkingen".

      • Vergunning onderworpen aan openbaar onderzoek
        Het loket "Vergunning onderworpen aan openbaar onderzoek" is toegankelijk voor burgers die de voor openbaar onderzoek ingediende dossiers wensen te raadplegen (enkel tijdens de periode van het openbaar onderzoek).

      • Kadaster
        Het loket "Kadaster" is uitsluitend bestemd voor het afdrukken van kadastrale leggers van uw eigendommen in Ukkel en voor het afdrukken van uittreksels van kadastrale kaarten. Voor vragen over de onroerende voorheffing kunt u contact opnemen met  fiscaliteit.brussels.

      • Afspraak met een architect - voorbehouden voor professionals met een voorontwerp
        Onze architecten van de dienst Stedenbouw zullen u ontvangen en informatie geven, onder de strikte voorwaarde dat je een voorontwerp indient. Geef bij het maken van uw afspraak het(de) adres(sen) van de betrokken goederen op in het vak "Eventuele opmerkingen".

      • Afspraak met een EPG-architect - voorbehouden voor professionals
        Onze EPG-architecten zullen u ontvangen en uw vragen over energieprestaties van gebouwen beantwoorden.

       Afspraak nemen

    Telefonisch een afspraak maken

      • Milieuvergunningen en geluid
         02/605.13.52
         02/605.13.55
      • Duurzame burgerinitiatieven
         02/605.13.57
         02/605.13.50
      • Energieloket en premies
         02/605.13.56
         02/605.13.54
      • Water
         02/605.13.51
         02/605.13.57
      • Natuur, biodiversiteit en dierenwelzijn
         02/605.13.55
         02/605.13.56
      • Bodemvervuiling
         02/605.13.56
         02/605.13.50
      • Klimaatactieplan
         02/605.13.58
         02/605.13.57
      • Brochures
         02/605.13.53
         02/605.13.54
    •  02/605.16.50

    Nadat u uw aanvraag voor een afspraak gevalideerd heeft, ontvangt u een bevestigingsmail met daarin de datum en het uur van uw afspraak en de praktische informatie erover.

    Meld u op de dag van uw afspraak aan door een ticket te nemen aan de ticketautomaat (rubriek «Afspraak»). U heeft 4 mogelijkheden om u te identificeren en uw ticket te krijgen: via uw identiteitskaart, geboortedatum, gsm-nummer of via de code van de afspraak die in de bevestigingsmail staat.

Administratief centrum van Ukkel

Adress
Stallestraat 77

Telefoon
02/605.11.80